23.11.10

--> Royal College of Art exhibition / Secret 2010 / Expo Secret 2010





Extracted from RCA Secret 2010 Exhibition:

"In the summer of 1840, the playwright and novelist, Theodore Hook of Fulham, London, dropped a small piece of card into his local letterbox. On one side he had written his own address and, on the other, he had printed a somewhat absurd and unflattering caricature of twelve men, gathered dutifully around an impossibly gigantic ink well. Each man appeared to be as ungainly and repugnant looking as the next. Each one concentrating, bleary eyed, on holding his quill.

It was unheard of for items to travel through the postal system without an envelope at this time, so this little piece of card was sure to attract the attention of every postal worker who was obliged to handle it. What did they see? The men depicted on the card were, in fact, postal workers. The joke was on them. And so it was for the solitary pleasure of a rather eccentric man that the picture postcard was born, not two miles from where you stand.

170 years later, this "postal innovation" has come to epitomize our aptitude for communication throught images. A picture speaks a thousand words, or so they say. It can inspire and remind us. Calm or excite us. Or indeed make us laugh. A marker in time and place, the picture postcard might remain on the wall for a lifetime.

Nicola Churchward
Critical Writing in Art & Design, RCA".

----------> I am really happy to find this kind of projects around! ;)

---

Extraído de la exposición del Royal College of Art Secret 2010
.

"Durante el verano de 1840, el dramaturgo y novelista Theodore Hook de Fulham, Londres, dejó dentro del buzón más cercano una pequeña tarjeta. Por un lado, había escrito su propia dirección y, por el otro, había impreso una especie de caricatura absurda y poco favorecedora de doce hombres, distribuidos diligentemente alrededor de un tintero gigante. Cada hombre parecía tener un aspecto tan desgarbado y desfavorecedor como el de al lado. Cada uno concentrándose, con la vista nublada, en sostener su pluma.

En esa época no se había escuchado nunca que se pudieran enviar cosas sin un sobre a través de la red de postal, por lo que esta pequeña tarjeta seguramente llamaría la atención de cada trabajador de correos que tuviera que manipularla. Qué vieron? Los hombres que estaban dibujados en la tarjeta eran, en efecto, empleados de correos. Les estaban haciendo una broma. Y así fue que por el mero placer de un hombre excéntrico se creó la postal ilustrada, a menos de 2 millas de donde estás ahora de pie.

170 años después, esta "innovación postal" personifica nuestra capacidad de comunicarnos a través de imágenes. Una imagen equivale a mil palabras, o eso dicen. Puede inspirarnos y hacernos recordar. Relajarnos o excitarnos. O, sin duda, hacernos reír. Un indicador de tiempo y espacio, la postal ilustrada puede permanecer en una pared durante toda la vida.

Nicola Churchward
Crítica de Arte y Diseño, Royal College of Art".

----------> Estoy muy contenta de encontrar este tipo de cosas por aquí!!! ;)